متفاوتبودن نیازهای مشتریان از صنعتی به صنعت دیگر، موجب اتخاذ رویکردی متفاوت شده است. صنعت هتلداری از تجملیترین بخشهای گردشگری است و بهرغم اهمیت آن در افزایش سودآوری، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. پژوهش تحقیقی ـ کیفیِ حاضر بهمنظور بررسی تأثیر بازاریابی در برند صنعت هتلداری انجام شده است.
این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از حیث جمعآوری دادهها توصیفی است. بدینمنظور، پس از بیان موضوع و بررسی پیشینۀ پژوهش، چارچوب مفهومی مدل مشخص و دادهها با استفاده از ابزارها و تکنیکهای نگاشتشناختی فازی و تحلیل شبکههای اجتماعی تحلیل شدند.
یافتهها نشاندهندۀ آن است که باید به عوامل محصول، شواهد فیزیکی و نیروی انسانی بیش از سایر عوامل توجه شود. برای افزایش وفاداری، تعهد و دلبستگی مشتریان باید روشهای بازاریابی را ارتقا و شواهد فیزیکی متنوعی ارائه دهند تا ذهنیت مثبتی از برند برای مشتریان ایجاد کنند. همچنین پیشنهادهایی بهمنظور ارتقای برند صنعت هتلداری در این پژوهش ارائه شده است.
تحلیل نقش بازاریابی در برند صنعت هتلداری با رویکرد ترکیبی نگاشتشناختی فازی و تحلیل شبکههای اجتماعی
بازاریابی برای سازمانهایی که به دنبال حضوری آگاهانه در بازارند ضرورت دارد. هدف از بازاریابی تأمین نیازها و خواستههای مشتری به شکلی بهتر از رقباست.
